Jezdectvi.cz

Opravu a poté následnou správu webových stránek pro jeden z nejoblíbenějších časopisů o jezdectví jsme ze začátku brali spíše jako menší projekt. Rychle nám, ale celá myšlenka přirostla k srdci a společně s vedením a redakcí jsme se rozhodli stránky nejen modernizovat vzhledově, ale také celkovou funkčností. Pandemie nás poté popohnala abychom plánování digitalizace urychlili. 

jezdectvi-casopis.png

Začátek spolupráce

První změnou byla stream platforma, na které by diváci mohli z pohodlí domova sledovat ty nejzajímavější závody v ČR nebo i po světě. Účast na těchto akcích byla z důvodu koronaviru omezena a my se tak rozhodli přenést tento zážitek také do digitální formy po vzoru zahraničních médií. Druhým krokem, který jsme realizovali ke konci roku 2020 byl e-shop s možností zakoupení magazínu také v online podobě. Věděli jsme, že většina předplatitelů stále preferuje papírový tisk, přesto jsme se rozhodli rozšířit pole působnosti také tímto směrem. Jak se ukázalo, bylo to nakonec velmi efektivní a elegantní řešení pro mladší publikum nebo ty, kteří by rádi časopis sebou kdykoliv a kdekoliv.

jezdectvi-menu.jpg
Ukázka všech kategorií v menu, které jsme museli přenést ze starého webu. První články se datovaly od roku 2000.

Cíle a výzvy

Největší výzvou, stejně jako u většiny projektů, bylo vymyslet řešení, které klientovi investované peníze nakonec několikanásobně navrátí. Zpříjemnění pobytu uživatelů na stránkách bylo prvním krokem, čím déle zůstanou čtenáři na webu, tím lépe pro nás. Spuštění e-shopu následovalo ihned poté. 

Za klienta jsme vyřešili databázi i spolupráci s bankou ComGate. Vytvořili jsme intuitivní objednávkový systém, který neustále optimalizujeme a přehlednou databázi pro kontrolu obchodů. Klient tak mohl vypovědět smlouvy s několika dodavateli, které pro něj nebyly natolik výhodné a přehledné, jako komplexní řešení všech jeho požadavků pouze u nás. Momentálně řešíme vývoj systému, který dokáže dokonale převést hotové články z časopisu na vzhledný webový článek a tím tak ušetřit práci žurnalistům, ti se poté mohou více věnovat výzkumu.

„Největší výzvou bylo počítat s průběžným vývojem a přidávání obsahu a funkcí dle plánové timeline. Je vždy obtížné vytvořit design, který bude dobře vypadat jak v počátečním (MVP) stavu, tak ve finální verzi se všemi funkcemi.“  Mirek, UX designer

Design webu jsme nechali minimalistický a vzdušný, pro možnost přidání reklamních bloků do budoucna, jak si klient přál. Zaměřili jsme se také na optimalizaci mobilní verze, jelikož dle našeho výzkumu návštěvníci stále častěji přicházeli číst články z mobilního zařízení.

jezdectvi-1-_1.jpg

Řešení a plány do budoucna

I přes to, že největší část projektu je již za námi, neusínáme na vavřínech. Neustále sledujeme chod webu i e-shopu a plánujeme. Optimalizace procesů je pro nás stěžejní a proto jsme s klientem v neustálém kontaktu. Mezi naše nejbližší plány patří marketing a rozšíření členství. Jsme také v procesu uzavření smlouvy s platformou Seznam.cz.

 

Jezdectvi.cz

Opravu a poté následnou správu webových stránek pro jeden z nejoblíbenějších časopisů o jezdectví jsme ze začátku brali spíše jako menší projekt. Rychle nám, ale celá myšlenka přirostla k srdci a společně s vedením a redakcí jsme se rozhodli stránky nejen modernizovat vzhledově, ale také celkovou funkčností. Pandemie nás poté popohnala abychom plánování digitalizace urychlili. 

jezdectvi-casopis.png

Začátek spolupráce

První změnou byla stream platforma, na které by diváci mohli z pohodlí domova sledovat ty nejzajímavější závody v ČR nebo i po světě. Účast na těchto akcích byla z důvodu koronaviru omezena a my se tak rozhodli přenést tento zážitek také do digitální formy po vzoru zahraničních médií. Druhým krokem, který jsme realizovali ke konci roku 2020 byl e-shop s možností zakoupení magazínu také v online podobě. Věděli jsme, že většina předplatitelů stále preferuje papírový tisk, přesto jsme se rozhodli rozšířit pole působnosti také tímto směrem. Jak se ukázalo, bylo to nakonec velmi efektivní a elegantní řešení pro mladší publikum nebo ty, kteří by rádi časopis sebou kdykoliv a kdekoliv.

jezdectvi-menu.jpg
Ukázka všech kategorií v menu, které jsme museli přenést ze starého webu. První články se datovaly od roku 2000.

Cíle a výzvy

Největší výzvou, stejně jako u většiny projektů, bylo vymyslet řešení, které klientovi investované peníze nakonec několikanásobně navrátí. Zpříjemnění pobytu uživatelů na stránkách bylo prvním krokem, čím déle zůstanou čtenáři na webu, tím lépe pro nás. Spuštění e-shopu následovalo ihned poté. 

Za klienta jsme vyřešili databázi i spolupráci s bankou ComGate. Vytvořili jsme intuitivní objednávkový systém, který neustále optimalizujeme a přehlednou databázi pro kontrolu obchodů. Klient tak mohl vypovědět smlouvy s několika dodavateli, které pro něj nebyly natolik výhodné a přehledné, jako komplexní řešení všech jeho požadavků pouze u nás. Momentálně řešíme vývoj systému, který dokáže dokonale převést hotové články z časopisu na vzhledný webový článek a tím tak ušetřit práci žurnalistům, ti se poté mohou více věnovat výzkumu.

„Největší výzvou bylo počítat s průběžným vývojem a přidávání obsahu a funkcí dle plánové timeline. Je vždy obtížné vytvořit design, který bude dobře vypadat jak v počátečním (MVP) stavu, tak ve finální verzi se všemi funkcemi.“  Mirek, UX designer

Design webu jsme nechali minimalistický a vzdušný, pro možnost přidání reklamních bloků do budoucna, jak si klient přál. Zaměřili jsme se také na optimalizaci mobilní verze, jelikož dle našeho výzkumu návštěvníci stále častěji přicházeli číst články z mobilního zařízení.

jezdectvi-1-_1.jpg

Řešení a plány do budoucna

I přes to, že největší část projektu je již za námi, neusínáme na vavřínech. Neustále sledujeme chod webu i e-shopu a plánujeme. Optimalizace procesů je pro nás stěžejní a proto jsme s klientem v neustálém kontaktu. Mezi naše nejbližší plány patří marketing a rozšíření členství. Jsme také v procesu uzavření smlouvy s platformou Seznam.cz.